Het grootste deel van uw doelgroep is momenteel werkzaam. Toch staat 90% wel degelijk open voor een nieuwe opportunity. Niemand wil die droomkans missen. Het hangt vooral af van de beleving van uw Employer Brand of kandidaten geïnteresseerd zijn in mogelijkheden bij uw organisatie. Onderzoek leert dat geinteresserden zich ongeveer 2 maanden oriënteren voordat zij actief gaan solliciteren. Tijdens deze periode orienteren ze zich primair op compagnie websites (55%) social media (ca. 45%) en via (bestaande) contacten binnen organisaties. Wij beschikken over data-analyse tools waardoor uw communicatie naadloos aansluit op inzichten uit doelgroep analyses.
Tijdens de procedure van ca 2-3 maanden is men tevreden met 3 interviews. In deze periode evalueert de kandidaat met name op zijn toekomstige rol/verantwoordelijkheden, de cultural fit en missie/visie van de organisatie. Pas daarna op salaris en voorwaarden. Bezoek aan de werkplek (open huis/ lunch) en contact met een autoriteit/leiders in de organisatie zijn gewenst. Vlotte follow up en terugkoppeling is voor elke kandidaat van groot belang. Focus on how your job or company is a better fit, offers more challenge, growth, impact, and/or a better culture than their current role.
Neem contact op